Specialusis pedagogas – teikia specialiąją pedagoginę pagalbą specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams, padeda įsisavinti ugdymo turinį ir lavina sutrikusias funkcijas, atsižvelgdamas į kiekvieno specialiųjų ugdymosi poreikių vaiko gebėjimus, ugdymosi galimybes ir ypatumus.
Pagrindinės specialiojo pedagogo darbo kryptys ir funkcijos:
- Teikia specialiąją pedagoginę (specialiojo pedagogo) pagalbą vaikams, kuriems pedagoginėje psichologinėje tarnyboje nustatyti specialieji ugdymosi poreikiai.
- Atlieka pedagoginį vaikų vertinimą, nustato vaikų žinių, mokėjimų, įgūdžių, gebėjimų lygį ir jų atitikimą ugdymo programoms lopšelyje-darželyje.
- Rengia vertinimo išvadą apie vaiko specialiuosius ugdymosi poreikius, teikia ją ugdymo įstaigos
- vaiko gerovės komisijai, esant būtinybei, nukreipia kompleksiniam gebėjimų vertinimui pedagoginėje psichologinėje tarnyboje.
- Padeda specialiųjų poreikių turintiems vaikams įsisavinti ugdymo turinį (specialiojo pedagogo kabinete ar grupėje) ir lavina jų sutrikusias funkcijas, atsižvelgiant į kiekvieno specialiųjų poreikių turinčio vaiko gebėjimus, ugdymosi galimybes, ugdymosi ypatumus;
- Rengia individualius pagalbos planus.
- Konsultuoja tėvus (globėjus), pedagogus, bendradarbiauja su kitais švietimo pagalbos specialistais, rengia pranešimus, straipsnius ir kt.
- Dalyvauja įstaigos Vaiko gerovės komisijos veikloje.
Kada rekomenduojama kreiptis į spec. pedagogą?
- Kuomet vaikas pradeda kalbėti vėliau, nei jo bendraamžiai.
- Kuomet vaikas sunkiai randa tinkamus žodžius pokalbyje.
- Kuomet vaikui sunkiai sekasi išmokti metų laikus, savaitės dienas, skirti ir pavadinti spalvas, formas, skaičius.
- Kuomet vaikas sunkiau orientuojasi erdvėje (neskiria pusių: kairė-dešinė, nesiorientuoja popieriaus lape ir pan.).
- Kuomet vaikui sunku susikaupti, jis dažnai būna nerimastingas ar išsiblaškęs.
- Kuomet vaikas negeba ar nenori vykdyti paprastų prašymų, nesilaiko kasdieninių taisyklių ir susitarimų.